loading...

بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

بازدید : 17
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 14:55


از آن جایی که یک کدام از مهم‌ترین مختصات یک تاثیر معماری، خصوصیات و جاذبه های معنوی آن هست، مطالعه و مطالعه درخصوص عواملی که سـبب ساخت‌و‌ساز اینگونه کیفیاتی در سازه میشـود همواره در کنار رسیدگی ویژگیهای کالبدی و کمیتی آن، از رده ویژه ای بهره مند بوده میباشد .کیفیاتی که در شکل نبود آن ها، تنها کالبد ساختمان نمود پیدا میکند و نمیتوان به آن تاثیر هنری اطلاق کرد.

از این جهت نوشته‌ی‌علمی پایین بر آن اســت تا به تبیین نقش فروغ و روشنایی تحت مسجد نصرت مشهد عنوان یکی‌از مباحث درخور عنایت، در معماری جمهوری اسلامی ایران و غرب بپردازد .باتوجه به گسـتردگی گفت و گو، این بازرسی به تطبیق و مقایسه کاربرد روشنایی در فضاهای مذهبی غرب و جمهوری اسلامی ایران محصور می‌گردد .

درین راستا مراحل پژوهش، مشتمل بر تعریف‌و‌تمجید کلی روشنایی و کاربرد آن در معماری، تحقیق و رده نوروروشنایی در معماری اماکن مذهبی در غرب، بررسـی و رده نوروروشنایی در معماری اماکن مذهبی در کشور‌ایران، مقایسه و تطبیق کاربرد فروغ در اماکن مذهبی کشور ایران و غرب( با مثال موردی کلیسا ومسجد )می‌باشد .

در‌این نوشته ی علمی نوشـتار توصیفی تحلیلی میباشد. نحوه توده داده ها درین تفحص به طور کتابخانه ای میباشـد تا از این شیوه مواقعی مانند :سلسله مراتب ورود فروغ و روشنایی، فروغ و روشنایی و سایه، کنتراست نوروفروغ، فروغ و رنگ و ... در اماکن مذهبی بررسـی شـود. در‌این راستا به رسیدگی و بررسی یک مثال از مساجد زمانه صفوی در اصفهان و یک کلیسا از روزگار باروک پرداخته می‌شود.

واژه و کلمه های کلیدی:
کاربرد نوروفروغ، معماری،موادتشکیل دهنده بصری، فضاهای مذهبی، روشنایی آدرس مسجد نصرت مشهد در کلیسا، نور و روشنایی در مساجد فروغ عاملی فعال در معرفی فضـاست . براین اساس بکارگیری فروغ و روشنایی در فضاسازی و تولید اکنون و هوایی مناسب عاملی اثر گذار میباشــد .روشنایی او‌لین شــرط برای هر نوع فهم بصیرت اســت .در ظلمات مطلق، ما خیر

فضــا را می توانیم ببینیم و خیر هیبت و رنگ را، البته نوروروشنایی صرفا یک ضــرورت فیزیکی نیســت. بلکه بها روانشـناختی آن یکی‌از مهم ترین دست اندرکاران معاش در همگی قضیه هاست نور و روشنایی در فلسفه و هنر اهل ایران همواره موضـوعی نمادین و معنوی داراست و از این رو رده ویژه ای به آن اختصـاص داده شد‌ه‌است و تحت عنوان غیرمادی ترین عنصر طبیعت، آرم ی فقید گرانقدر و فضای معنویست. (فصلنامه هنر، شماره ( 52

البته روشنایی در معماری غرب عنصـری اصـلی و دنیوی میباشد و تاکید مضاعف بر آن وجود داراست و در به کار گیری آن شماره تلفن مسجد نصرت مشهد جرأت و دسـت و دلبازی به کاررفته میباشد .نگاه معماران غربی هم به آن بیشتر جنبه ی دنیوی داراست .ولی

گاهی به خصـوص در فضاهای مذهبی عقاید آن ها به فلسفه شرق مجاورت می شود و از این رو تماما تفکیک پذیر و قابل مقایسه با عقیده های شرقی نسبت به نوروفروغ میباشد


از آن جایی که یک کدام از مهم‌ترین مختصات یک تاثیر معماری، خصوصیات و جاذبه های معنوی آن هست، مطالعه و مطالعه درخصوص عواملی که سـبب ساخت‌و‌ساز اینگونه کیفیاتی در سازه میشـود همواره در کنار رسیدگی ویژگیهای کالبدی و کمیتی آن، از رده ویژه ای بهره مند بوده میباشد .کیفیاتی که در شکل نبود آن ها، تنها کالبد ساختمان نمود پیدا میکند و نمیتوان به آن تاثیر هنری اطلاق کرد.

از این جهت نوشته‌ی‌علمی پایین بر آن اســت تا به تبیین نقش فروغ و روشنایی تحت مسجد نصرت مشهد عنوان یکی‌از مباحث درخور عنایت، در معماری جمهوری اسلامی ایران و غرب بپردازد .باتوجه به گسـتردگی گفت و گو، این بازرسی به تطبیق و مقایسه کاربرد روشنایی در فضاهای مذهبی غرب و جمهوری اسلامی ایران محصور می‌گردد .

درین راستا مراحل پژوهش، مشتمل بر تعریف‌و‌تمجید کلی روشنایی و کاربرد آن در معماری، تحقیق و رده نوروروشنایی در معماری اماکن مذهبی در غرب، بررسـی و رده نوروروشنایی در معماری اماکن مذهبی در کشور‌ایران، مقایسه و تطبیق کاربرد فروغ در اماکن مذهبی کشور ایران و غرب( با مثال موردی کلیسا ومسجد )می‌باشد .

در‌این نوشته ی علمی نوشـتار توصیفی تحلیلی میباشد. نحوه توده داده ها درین تفحص به طور کتابخانه ای میباشـد تا از این شیوه مواقعی مانند :سلسله مراتب ورود فروغ و روشنایی، فروغ و روشنایی و سایه، کنتراست نوروفروغ، فروغ و رنگ و ... در اماکن مذهبی بررسـی شـود. در‌این راستا به رسیدگی و بررسی یک مثال از مساجد زمانه صفوی در اصفهان و یک کلیسا از روزگار باروک پرداخته می‌شود.

واژه و کلمه های کلیدی:
کاربرد نوروفروغ، معماری،موادتشکیل دهنده بصری، فضاهای مذهبی، روشنایی آدرس مسجد نصرت مشهد در کلیسا، نور و روشنایی در مساجد فروغ عاملی فعال در معرفی فضـاست . براین اساس بکارگیری فروغ و روشنایی در فضاسازی و تولید اکنون و هوایی مناسب عاملی اثر گذار میباشــد .روشنایی او‌لین شــرط برای هر نوع فهم بصیرت اســت .در ظلمات مطلق، ما خیر

فضــا را می توانیم ببینیم و خیر هیبت و رنگ را، البته نوروروشنایی صرفا یک ضــرورت فیزیکی نیســت. بلکه بها روانشـناختی آن یکی‌از مهم ترین دست اندرکاران معاش در همگی قضیه هاست نور و روشنایی در فلسفه و هنر اهل ایران همواره موضـوعی نمادین و معنوی داراست و از این رو رده ویژه ای به آن اختصـاص داده شد‌ه‌است و تحت عنوان غیرمادی ترین عنصر طبیعت، آرم ی فقید گرانقدر و فضای معنویست. (فصلنامه هنر، شماره ( 52

البته روشنایی در معماری غرب عنصـری اصـلی و دنیوی میباشد و تاکید مضاعف بر آن وجود داراست و در به کار گیری آن شماره تلفن مسجد نصرت مشهد جرأت و دسـت و دلبازی به کاررفته میباشد .نگاه معماران غربی هم به آن بیشتر جنبه ی دنیوی داراست .ولی

گاهی به خصـوص در فضاهای مذهبی عقاید آن ها به فلسفه شرق مجاورت می شود و از این رو تماما تفکیک پذیر و قابل مقایسه با عقیده های شرقی نسبت به نوروفروغ میباشد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 765
  • بازدید کلی : 1926
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه